Algemeen

ALGEMENE TOERISTISCHE INFORMATIE

Reisorganisatie

Alle reizen op deze website worden georganiseerd door Indian Ocean Travel, Scheveningsebos 59, 2716 HW Zoetermeer ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Den Haag onder nummer 27130665.

Voorwaarden
Op met ons aangegane overeenkomsten zijn van toepassing onze algemene reisvoorwaarden, zoals deze op 2 september 1993 zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel te Den Haag onder nummer 2708.
Wij streven er naar om onze aanbiedingen zonder fouten te publiceren. Aan eventuele fouten en/of vergissingen kunnen geen rechten worden ontleend.

SGR-Garantie
Indian Ocean Travel is vanzelfsprekend aangesloten bij de SGR, de Stichting Garantiefonds Reisgelden. Dat is voor u een garantie om veilig met ons op vakantie te gaan. Al onze vakanties vallen onder de garantie van de SGR.

Wat dat voor u betekent? Mocht de touroperator, de vervoerder of de accommodatieverschaffer door financieel onvermogen de overeengekomen prestatie niet kunnen leveren, dan krijgt u uw vooruitbetaalde geld terug. U wordt niet financieel gedupeerd wanneer er ergens wat mis gaat. Bij uw boekingsbevestiging krijgt u nadere informatie van de SGR meegestuurd (vraag daar zonodig uitdrukkelijk naar).

Reserveringen
Bij Indian Ocean Travel reserveert en boekt u uw vakantie rechtstreeks, dus zonder tussenkomst van reisbureaus of andere tussenpersonen. Daardoor gaat u vanzelfsprekend voordeliger op vakantie. Bovendien kunnen wij u optimaal over uw vakantiebestemming informeren, omdat Indian Ocean Travel als één van de weinige touroperators in Nederland volledig gespecialiseerd is op Mauritius, de Seychellen en Réunion. Daardoor krijgt u een advies op maat, omdat bijna alle locaties door ons zelf bezocht zijn. Wij weten waar we het over hebben.

U kunt uw vakantie ook makkelijk en snel telefonisch of per e-mail reserveren. U geeft uw keuze en data door en veelal de volgende dag kan uw reis worden bevestigd. Wilt u eerst een offerte van de reis dan kunnen wij dat ook voor u verzorgen. Veelal kunt u binnen enkele werkdagen de offerte tegemoet zien.

Reisdocumenten/-informatie
Voor uw vakantie is het van het allergrootste belang dat u beschikt over de juiste grensdocumenten. Uw paspoort dient te allen tijde nog minimaal 6 maanden na terugkomst geldig te zijn! Tevens dient de naam in uw paspoort overeen te stemmen met de naam op de ticket. Controleer uw paspoort indien u uw reis gaat boeken. Daarmee voorkomt u dat op het laatste moment nieuwe tickets moeten worden uitgeschreven om nog maar niet te spreken van de extra wijzigingskosten.

Voor zover van toepassing staat bij elk land de gegevens met betrekking tot paspoort, visum en inentingen vermeld. De paspoort- en visumgegevens zijn echter alleen voor Nederlandse staatsburgers van toepassing. Andere nationaliteiten dienen zich bij hun ambassade of consulaat ervan te vergewissen welke grensdocumenten voor hen van toepassing zijn.

Bij de boeking ontvangt u de benodigde algemene informatie voorzover al niet op deze website beschreven zijn. U moet er echter zelf voor zorgen bij vertrek en tijdens de reis in het bezit te zijn van alle benodigde dokumenten. Daartoe zult u tijdig moeten nagaan of de eerder verkregen informatie nog correct is.

Ook met betrekking tot de medische voorschriften komen wijzigingen geregeld voor. Vooraf zijn geen speciale prikken of tabletten noodzakelijk. Raadpleeg uw huisarts of de GGD in uw (directe) woonplaats. Heeft u speciale medicijnen neem dan alle gegevens van dat medicijn mee zodat – indien noodzakelijk – u kunt laten zien welke medicijnen u gebruikt.

Het water uit de kraan is volgens lokale normen om te drinken, maar wilt u geen enkel risico lopen gebruik dan liever flessewater of kook het water eerst. Als u voor de vakantie voelt dat het niet helemaal goed zit met het gebit neem dan geen risico en ga nog even naar uw tandarts.

Check-in/check-out
Op uw vakantieadres verwacht men u in de regel aan het eind van de middag. Bij de meeste hotels kunt u tussen 14.00 uur en 15.00 uur op de kamer. Wat betreft uw vertrek geldt dat u in de ochtend (veelal tussen 10 en 12 uur) uw kamer of appartement moet verlaten. In sommige gevallen kan tegen een vergoeding (ter plaatse te voldoen) de accommodatie langer worden aangehouden. Dit is sterk afhankelijk van de bezettingsgraad van het complex op dat moment.

Andere culturen
Een vakantie naar de eilanden in de Indische Oceaan betekent andere mensen en gewoonten, een andere cultuur, ander eten, in elk geval anders dan dat u in Nederland gewend bent. Dat is één van de aantrekkelijke kanten van de vakantie, maar ook een aspect om bij uw vakantieverwachtingen rekening mee te houden. Ook moet rekening worden gehouden met de mogelijkheid van bouwactiviteiten op of rond de bestemming, met winkels die slechts een beperkte sortering hebben, een beperkter aanbod van faciliteiten en verbindingen. Wij raden u aan de meest voor u belangrijke spullen (zonnebrandmiddelen, batterijen e.d.) vanuit Nederland mee te nemen.

Op Mauritius en de Seychellen kan het voorkomen, dat de droogte gedurende enkele maanden het eiland teistert, waardoor de watervoorziening door de overheid beperkt wordt. In de meeste gevallen voorzien de grote hotels in de eigen watervoorziening. De kleine hotels daarentegen zullen dan gedurende bepaalde uren van de dag slechts de beschikking over water hebben.

Preferenties/essenties
Aan speciale wensen (preferenties) die bij boeking kenbaar worden gemaakt zal zo mogelijk worden voldaan. Helaas is het niet mogelijk dergelijke voorkeuren voor 100% te garanderen. Dit is vaak afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de hotelier. Is een wens zo essentieel dat de reisovereenkomst alleen zal worden afgesloten indien vaststaat dat aan deze wens wordt tegemoet gekomen, dan is sprake van een essentie.

Vrijblijvend aanbod
In de Algemene Reisvoorwaarden is sprake van een vrijblijvend aanbod dat door de reisorganisator kan worden herroepen. Dat zal bijvoorbeeld moeten gebeuren indien de reis is volgeboekt.

Persoonlijke gegevens
Artikel 2, lid 3 van de Reisvoorwaarden vereist de verstrekking van persoonlijke gegevens die voor de uitvoering van de reis van belang kunnen zijn. Deze bepaling treft niet alleen een geestelijke of lichamelijke handicap doch ook andere hoedanigheden die voor de uitvoering van de reis voor de reiziger zelf of voor de groep van belang zijn.

Reissom
Indian Ocean Travel behoudt zich het recht voor om de reissom te wijzigen indien wijzigingen in de vervoerskosten, verschuldigde heffingen en toepasselijke wisselkoersen daartoe aanleiding geven. Verhogingen van deze kosten zullen daarbij netto, dus zonder opslag, worden doorberekend.

In de plaatsstelling
Indien een reiziger de reis moet annuleren bestaat de mogelijkheid van de in de plaatsstelling. Zie artikel 8 van de Reisvoorwaarden.

Reizigers
Degene die een reis boekt voor (ook) andere deelnemers is hoofdelijk aansprakelijk voor alle anderen die hij aanmeldt. Elke reservering is geldig voor het op uw reservering vermelde aantal personen.

Linnengoed
U mag een schone kamer/appartement bij aankomst verwachten. De Nederlandse maatstaven zijn evenwel anders als de Afrikaanse. In principe ontvangt u afhankelijk van de gekozen accommodatie (dagelijks/wekelijks) schoon bed- , bad- en huishoudlinnen. Toch is het raadzaam extra bad- en huishoudlinnen mee te nemen. Bij sommige accommodaties kan het voorkomen dat u na 1 week verblijf zelf het linnengoed dient om te wisselen bij de receptie. Bij de meeste hotels ontvangt u strandhanddoeken.

Handig om mee te nemen
De appartementen of bungalows zijn, naar plaatselijke maatstaven weliswaar, volledig ingericht. Dat houdt veelal in, dat de keukenuitrusting, dus pannen e.d. naar hollandse begrippen wat aan de bescheiden kant is, zeker wat betreft het bereiden van complete maaltijden. Wij adviseren u zelf uw melitta-filter, alsmede enkele theedoeken, blikopener, aardappelmesje en afwasborstel mee te nemen.

Kindermeubilair
Op de eilanden in de Indische Oceaan beschikken hotels en appartementencomplexen vaak over een zeer beperkte sortering van kindermeubilair. Kinderbedjes zijn vaak nog wel aanwezig, maar dit geldt niet voor kinderstoeltjes en -boxen. U dient reeds bij boeking een kinderbedje te reserveren. Voor het niet gereed staan bij uw aankomst zijn wij echter niet aansprakelijk.

Cliëntenservice
Op een reis kan zich er wel eens iets voordoen dat vooraf niet de bedoeling was, zoals bijvoorbeeld een verkeerde hotelkamer. Wat het probleem ook was, wij vinden zoiets net zo vervelend. Indien u op de bestemming een fout of een onvolkomenheid constateert dan wordt van u verwacht dat u daarvan direct melding doet bij de verantwoordelijke verstrekker van de dienst (bijvoorbeeld de hotelier) of bij de plaatselijke agent van Indian Ocean Travel.

Dat kan vaak ongemak en klachten voorkomen (zie de Reisvoorwaarden artikel 17). In een dergelijk geval zullen onze plaatselijke agenten uw probleem zo grondig, snel en correct mogelijk uitzoeken en voor u oplossen. Wordt de klacht naar uw oordeel niet of onvoldoende verholpen dan dient u direct contact op te nemen met Indian Ocean Travel in Nederland: tel. +31 79 52 32 32 of per fax + 31 79 52 10 65 of per e-mail info@seychellen,nl

Reisbescheiden
Wanneer uw betaling tijdig bij ons binnen is dan ontvangt u ongeveer 14 dagen voor vertrek uw reisbescheiden met onder andere de definitieve vertrektijd en tevens belangrijke informatie voorzover u die al niet eerder heeft ontvangen. Volgt u de aanwijzingen zoals die in de informatie vermeld staan stipt op. Dit voorkomt verdere problemen.

Verzekerd op vakantie

Een annuleringsverzekering beschermt u tegen de financiële gevolgen, wanneer de door u geboekte vakantie onverhoopt niet door kan gaan. Dat heeft meestal iets vervelends als oorzaak. Op zich is dat al erg genoeg. Als u dan ook nog eens een gedeelte van uw vakantiegeld kwijt bent is dat een extra tegenvaller. Trouwens, ook tijdens uw vakantie kan een annuleringsverzekering nuttig zijn, bijvoorbeeld wanneer u eerder naar huis moet dan voorzien.

Ook een reis-, bagage en ongevallenverzekering bevelen wij u ten zeerste aan. Inderdaad is het zo, dat door een aantal ziektekostenverzekeringen en het ziekenfonds ook problemen in het buitenland gedekt worden. Vaak echter zitten hieraan nogal wat beperkingen. En wat dacht u van diefstal van of beschadiging aan uw bagage. Die wordt zonder reisverzekering niet gedekt! De premies zijn beslist niet hoog.

Reist u in een jaar veel dan raden wij u aan om een offerte te vragen voor een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. In de meeste gevallen is zo’n verzekering goedkoper en bent u een heel jaar verzekerd.

Overige activiteiten
U kunt kiezen voor één van de eilanden in de Indische Oceaan, maar Indian Ocean Travel kan u ook behulpzaam zijn bij het samenstellen van een combinatiereis op één of meerdere eilanden.

Kortom Indian Ocean Travel biedt u een keuze uit vele mogelijkheden, waarbij wij uitgaan van betaalbaar maatwerk.

Print Friendly, PDF & Email